1945’in sonları ile 1946’nın başında Disney çizeri John Hench ve ressam Salvador Dalì dokuz ay boyunca çok farklı bir animasyonun storyboard’larını hazırlamış: Destino. Ancak, finansal sorunlar yüzünden Disney, prodüksiyonu durdurmuş. Hench, 18 saniyelik bir test animasyon hazırlayarak Disney’in projeyle tekrar ilgilenmesini sağlamaya çalışmış ancak finansal sorunlar geçerliliğini koruduğu için proje belirsiz bir ara vermiş. 1999 senesinde, Walt Disney’in yeğeni Roy Edward Disney, Fantasia 2000’i çalıştığı sırada, atıl kalmış bu projeyi keşfederek tekrar hayata geçirilmesine karar vermiş. Disney Studios France, Paris’te bulunan küçük prodüksiyon departmanı, projeyi sonunda tamamlamış. Baker Bloodworth tarafından yapımcılığı üstlenen kısa film, ilk kez yönetmenlik yapan Fransız yönetmen Dominique Monfrey imzasını taşıyor. 25 animatör, Dalà ve Hench’in kriptik storyboard’larını (Dalì’nin karısı Gala Dalì ve Hench’in rehberliğinde) çözerek Destino’nun prodüksiyonunu tamamlamışlar. Hench’in orijinal footage’ı da dahil olmak üzere ağırlıklı olarak geleneksel animasyon izlerini taşıyan filmde aynı zamanda bilgisayar animasyonu da kullanılmış. (Filmle ilgili daha kapsamlı bilgiyi şuradan okuyabilirsiniz.)
Destino was storyboarded by Disney studio artist John Hench and artist Salvador Dalà for eight months in late 1945 and 1946; however, financial concerns caused Disney to cease production. The Walt Disney Company, then Walt Disney Studios, was plagued by many financial woes in the World War II era. Hench compiled a short animation test of about 18 seconds in the hopes of rekindling Disney’s interest in the project, but the production was no longer deemed financially viable and put on indefinite hiatus. In 1999, Walt Disney’s nephew Roy Edward Disney, while working on Fantasia 2000, unearthed the dormant project and decided to bring it back to life. Disney Studios France, the company’s small Parisian production department, was brought on board to complete the project. The short was produced by Baker Bloodworth and directed by French animator Dominique Monfrey in his first directorial role. A team of approximately 25 animators deciphered Dalà and Hench’s cryptic storyboards (with a little help from the journals of DalÃ’s wife Gala Dalà and guidance from Hench himself), and finished Destino’s production. The end result is mostly traditional animation, including Hench’s original footage, but it also contains some computer animation. The 18 second original footage that is included in the finished product is the segment with the two tortoises. (More details are here.)