How To Disappear Completely And Never Be Found
Radiohead’in şarkısını hatırlayın ve insan kaçakçılığı hakkında bir an düşünün. İtiraf edin, doğrudan kurbanı olmadıysanız, bunun acısını tahmin etmek imkânsızdır. Bunu anlamak için, 5 yaşınıza geri dönün ve en sevdiğiniz oyuncağı kaybettikten sonra nasıl da ağladığınızı, yemek yemeyi bile reddettiğinizi hatırlayın. Üzüntünüzü 100’le çarpın ve kaybolan oyuncağınızın sessizliğini ekleyin. İşte böyle bir acı, eğer tahayyül edebilirseniz. Bu iş insanı şaşırtıyor. O yüzden ucu açık sorularla anlaşılabiliyor belki de sadece. Nasıl fakir bir mahallede ve insan kaçakçılığı kurbanı bir çocuk olunur? Güney Afrika’daki insan kaçakçılığı sorununa nasıl yaratıcı bir şekilde dikkat çekilir? İnsanları kandıranları ortaya çıkarmak için nasıl kandırıkçılık yapılır?
Remember Radiohead’s song and think about the problem of human trafficking for a second. It’s impossible to imagine how painful it is, admit it (if you have not been a victim of it.) Imagine you were 5 years old and you lost your favorite toy. Remember you cried for days and refused to eat. Now multiply your  sadness by 100 and add the silence of your lost toy. It is that painful, if you can imagine. This work is stunning. Perhaps why this may be understood best by asking open questions. How to be a child in an impoverished neighbourhood and be victim of human trafficking? How to draw attention to South African human trafficking problem in a creative way?
Continue
İllüzyon sanatını ifşa etmek büyük günah ama yine de bu kampanyada, arka plandaki gerçek duvarların aynı görüntüsünde sahte duvarlar kullanılarak bir koridor yaratıldığını, içinden geçen insanların dışarıdan anında kayboluyor gibi gözüktüklerini söyleyelim. Gerçek hayatta insanlar bu tünelin bir tarafından girip öbür tarafından çıkabiliyor. Bilin ki Güney Afrika’da durum tam olarak böyle değil.
How to use deception to reveal deceivers? It’s almost like a sin to explain a magic trick, but at least we are free to say that for this campaign, false walls used in this campaign matching the real ones just behind helped people seem disappeared while walking. In real life, people get in on one side and can get out on the other. Remember this is not exactly the case in South Africa.
Advertising Agency: TBWAHuntLascaris, Johannesburg, South Africa
Executive Creative Director: Damon Stapleton
Creative Director: Vanessa Gibson
Art Director: Miguel Nunes
Copywriter: Charles Pantland
Art Buyer: Tumi Sekete
Photographer: Des Ellis
Strategic Planning Director: Leigh-Anne Kazantzas
Account Manager: Kea Ngcobo
Account Supervisor: Sipho Matsheke
via
FIRAT YILDIZ
Founder of Elma+Alt+Shift, Creative Partner at Madam Martha UK, Blogger, Painter