“HIZLI ARAMA İÇİN ETİKETLER”

TAMAMEN TAMAMLANMAMIŞ GERÇEK BOYUTLU DEMİR HEYKELLER

Sanat ve sanat eseri oluşturulması için birçok farklı yöntem vardır. Tek bacağı olan bir sandalye yapılsa fonksiyonel olarak işlevini yerine getiremez. Ama tek bir çevresel çizgi tıpkı bir yağlı boya tablo gibi tam işlevli doldurabilir. Roma White Noise Gallery’de bulunan “Ferro” (İtalyanca demir anlamında) isimli sergide Roberto Fanari‘nin heykelleri, bir sanat eserinin tamamlanmış olduğunu düşünmenin sayısız yolunu gösteriyor.

Hepsinin içini tamamen doldurmak veya sadece sınırlı tasarım yapmak yerine bu iki metodu birleştirerek kullanıyor. İçi doldurulmuşluğun ve sadeceliğin aynı anda kullanılması, basitçe birinden birini seçmek yerine çok daha akılda kalıcı oluyor. Bir resimdeki dış çizgiler yerine demir teller ile heykellerine hacim veren sanatçı, dolu-boş, siyah-beyaz ve çizgi-renk(sizlik) arasındaki dengeyi sağlamaya çalışıyor.

roberto fanari-elmaaltshift-10

roberto fanari-elmaaltshift-9

roberto fanari-elmaaltshift-8

roberto fanari-elmaaltshift-7

roberto fanari-elmaaltshift-2

roberto fanari-elmaaltshift-5

roberto fanari-elmaaltshift-4

roberto fanari-elmaaltshift-3

roberto fanari-elmaaltshift-1